måndag 8 december 2014

Ömtålig grannlåt!

Apropå gårdagens inlägg om det virkade flaggspelet:

Någonting annat antikt som jag gärna hänger i min julgran är kulor av glas. Jag brukar köpa någon per år, när jag hittar sådana som är riktigt, riktigt fina.

Dessa tu sprang jag på i en av stadens loppisar... Ett präktigt par, enligt mig! Det är så fint att den rosa färgen går igen i dekoren på båda. Och den gröna kulan är verkligen något utöver det vanliga med sin svängda form och snirkliga dekor!

Å, vad roligt det ska bli att klä granen sedan!

1 kommentar:

  1. Vilka fina julkulor! Påminner om dem min mamma har, några köpte hon i sin ungdom och någon har hon fått med sig från föräldrahemmet. Riktigt fina och ömtåliga är de i alla fall, och i min barndom fick de hänga på de översta grenparen i granen, och det vara bara mamma som fick hänga upp dem.

    SvaraRadera