måndag 8 juli 2013

Trädgårdsdagbok, del 5!

















Det verkar som jag blottat ytterligare en svaghet (förutom stickning, engelsk litteratur, tv-serier i historisk miljö, rutiga klänningar o.s.v.) i och med de senaste inläggen - nämligen blomsterillustrationer. Jag vågar inte räkna hur många gånger jag läst "Blomsterfest i täppan" (av Elsa Beskow) för min dotter, de senaste veckorna. Den är så vacker och passar så bra att läsa nu när allting blommar!

Min favoritbild i boken är bondböne-mamman i vackert svartprickig-klänning, som vaggar sina små bönor i skidan. Nu står mina bönplantor i blom - också de vackert svartprickiga. Sorten heter "Monika" precis som min svärmor. Bondbönan är nog min favorit i grönsakslandet. Den verkar klara vad som helst och sprider så mycket skönhet på köpet!

Det var min trädgårdsrapport för den här veckan, om än lite senkommen...

Hur går det för er andra med trädgårdsodlandet? Lämna gärna en länk till din egen trädgårdsdagbok med hjälp av länkverktyget nedan:

1 kommentar:

  1. Jag funderade just på om jag skulle skicka Jeanna Oterdahls och Elsa Beskows bilderbok Blommornas bok tillsammans med Förstoringsglaset. Då gör jag det! :-)
    Om ni inte redan har den?

    SvaraRadera