söndag 21 juli 2013

Trädgårdsdagbok - del 7!


Jag trivs som allra bäst när jag får börja dagen med en tur till växthuset. Tidiga morgnar innan solen nått dit, då tassar jag över gården med en kaffekopp i handen. Vattnar lite där det behövs, plockar bort ett och annat visset blad, binder upp en bågstyrig kvist, sitter ner en stund, synar pelargonerna, plockar mogna tomater... Vissa gånger ett par tre stycken. andra dagar - en hel korg.

Att odla i växthus är något av det bästa som finns och jag är så glad att jag har möjlighet till det nu!

Hur ter det sig i era trädgårdar? Lämna gärna en länk till din trädgårdsdagbok med hjälp av länkverktyget nedan:

1 kommentar:

  1. Vad underbart med ett växthus. Jag drömmer om ett jag med men om den drömmen ska bli verklighet måste jag flytta, det finns inte en chans att jag kan få plats med ett växthus på min lilla ruta. Men å andra sidan är det väldigt vindskyddat och soligt på min lilla ruta så nästa sommar ska jag faktiskt testa att odla tomater. :-)

    SvaraRadera