söndag 14 juli 2013

Trädgårdsdagbok - del 6!



Nu blomstrar det i min trädgård! 

En av de saker som redan fanns där när vi först flyttad in, var rabatten - eller kanske jag ska säga fältet av vita klockor. Klockorna blommar under en ganska kort period i juli varje år. Jag kallar dem för "humle-hotellet" eftersom humlor och bin har en härlig tid där, när de flyger från klocka till klocka. Det hörs ett ständigt surr därifrån - ett surr som jag gläds åt eftersom jag gärna vill att min trädgård ska vara en välkomnande plats för naturens surrande vänner. En fristad i stadens brus...

De senaste dagarna har jag suttit med min virkning på en filt under ett av äppelträden och lyssnat på surret från flitiga bin och sett på de rundhylta humlorna, en liten stund varje dag.

En liten bit från de vita klockorna, tronar en grupp av "Brinnande kärlek". Jag planterade plantan för en 3-4 år sedan och nu har den växt sig stor och fin... Det röda står så vackert mot det vita.
























Av nedfallna små äppelkart gjorde jag en krans som nu pryder vårt trädgårdsbord... Även den minsta lilla sak från trädgården kan bli till något vackert!

Vill du dela med dig av din egen trädgårdsdagbok? Lämna i så fall gärna en länk till ditt inlägg, med hjälp av länkverktyget nedan:

2 kommentarer:

  1. Låter som du hinner med att njuta också. Så härligt det låter!

    SvaraRadera
  2. Vad fint det ser ut! Även om jag har en trädgård mest för att odla ätbarheter så tycker jag att blommor är otroligt viktiga i en trädgård. Dels för humlor och bin, naturligtvis, dels för att deras skönhet ger så mycket glädje och dels för att jag tror att det är bra för trädgården att blanda växter och på så vis förvilla ohyran lite.

    SvaraRadera