måndag 14 oktober 2013

London calling!






















Ni vet ju att jag är en riktig anglofil, så det är väl kanske inte så konstigt om det märks lite här och där i mitt hem. Igår sorterade jag och städade i mitt smink-/smyckeskåp och då såg jag några saker som liksom hörde ihop. Samtliga hade nämligen London/England-anknytning:


  • Mitt klarröda nagellack från Mavala i färgen "London".
  • Rätt så nyinköpta flagg-hårspännen och flagg-örhängen från Kapp Ahl.
  • Flagg-knappar från Manufakturen. En vacker dag ska jag sticka mig en röd kofta och fästa de här knapparna på den...
Det är så fint med flaggor - och det är jag uppenbarligen inte ensam om att tycka. Har sett flaggor i olika former, hos de flesta stora modekedjorna i höst. Så är man som jag, ett flagg-fan, så gäller det att passa på att förse sig nu medan trenden håller i sig...

Förutom de här Union Jack-knapparna så finns det också en fin knappvariant med Tricolorens färger, i Manufakturen, för den som är mer åt det franska hållet...


2 kommentarer:

  1. Trots min typ av cocker så vinner England/Storbrittanien alla ggr över t.ex. USA :)
    Hoppas du har med sådana knappar till Älvsjö?
    (Och att du har kvar av knapparna med nystan!!)

    SvaraRadera
  2. Hej Eva!

    Jo då, de följer med till Älvsjö. Och angående knapparna med nystan. Vet du vad - jag blev faktiskt tvungen att beställa hem en ny laddning för den första är nästan slutsåld. Så nya sådana är på väg från Frankrike till Sverige just nu:) Roligt att de blev så populära!

    Vad roligt det blir att ses!

    Mvh Maja

    SvaraRadera