tisdag 22 oktober 2013

Symöte - Julig nåldyna!

Hej - här är jag! Och jag välkomnar er alla till ett symöte, mitt bland kartonger och packande inför helgens Syfestival i Älvsjö! Hoppas att jag får se några av er där? Och förresten - ni måste lova att komma fram och säga hej! Vore så roligt att få träffa några av er HNS-medlemmar i levande livet!

Jag har stickat upp en liten julig nåldyna, i ett franskt ullgarn som jag har tagit hem inför syfestivalen. Jag tänker mig att det här garnet ska kunna användas till allsköns julstickande och julpysslande! Jag har nämligen bara tagit hem det i JULRÖTT!

Mönstret heter "Humbug" och finns att ladda ned gratis här! Lite roligt med en trekantig nåldyna, tycker jag! Jag kan aldrig få för många nåldynor. Jag har dem överallt på alla möjliga och omöjliga ställen, och ändå tycker jag aldrig att jag har tillräckligt med nålar till hands nä jag ska sy eller nåla;)

Jag fyllde dynan med risgryn - det ger bra tyngd och är snällt mot nålarna. Som dekoration har jag sytt fast en färgglad julpingla i varje hörn. De små pinglorna har nyss kommit in till Manufakturen och de kommer också att finnas på syfestivalen i mitt särskilda julsortiment! (Det finns dock inte i nätbutiken ännu. Jag kommer att lägga in julprodukterna i nätbutiken under nästa vecka!)

Hur har ni det så här i slutet av oktober? Vad har ni för händer? Lämna gärna en länk med hjälp av länkverktyget nedan, så får vi se:


4 kommentarer:

  1. Å vad det låter roligt med syfestival! Någon gång ska jag åka på en sån, eller kanske på nån stickstämma som du också har skrivit om ibland. Ha det så himla fint!

    SvaraRadera
  2. Idag har jag inget eget att komma med, känner mig lite lat. Tittar igenom allt fint övriga medlemmar gjort! Återkommer nästa vecka!

    SvaraRadera
  3. Vilken gullig dyna.
    Ha en bra dag

    SvaraRadera