fredag 11 oktober 2013

You better get stitchin´!

Hej!

Jag sitter här och "provsyr" på en liten märkduk med julmotiv. Den ingår i en väldigt fin serie som heter "Vintage Crafts". Är så glad att jag kommer att kunna erbjuda en del av de produkterna i Manufakturen framöver!

"Christmas Carnival" som korsstygnstavlan heter, ger mig associationer till snirkliga 1950-tals illustrationer i barnböcker om julen. Bland annat den här som är en favorit i familjen. Så fort det blir höst sätter vi igång att läsa den och längta till jul...

Jag gillar särskilt hur de jobbat med färgskalan på korsstygnstavlan, för att få till den perfekta 50-talskänslan.

Jultavlan ska få följa med till syfestivalen i Älvsjö, som ju närmar sig med stormsteg. Det är ju ännu ett av de kära besvär som följer med att ha sin egen handarbetbutik - det här med att sy och sticka upp prover av det man säljer! Värre sysslor kan jag tänka mig;)

Om någon plötsligt skulle ha drabbats av akut jullängtan, medan ni läste så lade jag upp korsstygnskiten här i Manufakturen alldeles nyss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar