fredag 13 december 2013

Grundkurs i vintagestickning på Vintagefabriken!

Foto: Vintagefabriken
Nu ni - så har jag roliga nyheter!

Den 19 januari tar jag mitt pick och pack och reser till den kungliga huvudstaden. Där, i den mycket trevliga vintagebutiken/kurslokalen Vintagefabriken, kommer jag att hålla grundkurs i vintagestickning.

Så här skriver vintagefabriken om kursen:

Då var det dags igen! Säg hej till årets julklapp. En kurs i vintagesticking. Perfekt för den pyssliga, nyfikne och vintage-intresserade.

Damma av stickor, fram med garn och vira in vintern i en varm halsduk. Tillverkad av … dig.
 

Nu kickar Vintagefabriken igång en ny söndagskurs i hur du lär dig sticka – vintage, featuring den skickliga Maja Karlsson från Majas Manufaktur.
 
Till tonerna av stämningsfull jazz, med kaffe på fat och hembakta kakor lär du dig sticka från grunden. Inga förkunskaper behövs. Du guidas genom historien samtidigt som du lär dig sticka på vintagevis. På den första kursen lär du dig sticka en halsduk, i tidsenliga färger och former. Flott är bara förnamnet. Här lär du dig grunderna i stickning för att du sedan – på fortsättningskursen (som är en separat kurs) ska kunna sticka din alldeles egna tröja – efter dina unika mått.

Grundkurs i vintagestickning #2 äger rum söndagen den 19 januari, mellan 11.00-16.00. Anmälan sker nedan. Platserna är begränsade.

Pris: 950 kr. 

Vi passar också på att erbjuda ett finfint kompispris: Gå 2 få 100 kronor rabatt (betala alltså 1 800, istället för 1 900 kr).

I priset ingår lunch, kaffe/te, kakor, stickmaterial samt kunskap för livet. Och inte att förglömma – en goodiebag från Majas Manufaktur.

Självklart går det alldeles utmärkt att köpa kursen i form av presentkort nu inför jul. Hör av dig till oss på info@vintagefabriken.se så hjälper vi dig.


Kursledare: Maja Karlsson från Majas Manufaktur.

Platserna är begränsande, så det är först till kvarn som gäller.
Anmälan sker här senast den 15 januari 2013.

3 kommentarer:

  1. Hej Maja,

    Jag undrar om man kan gå på fortsättningskursen utan att ha varit med på detta tillfälle. Jag kan sticka grunder och, följa enklare mönster som halsdukar osv. Är intresserad av att sticka större projekt och fortsättningskursen? Vet du när den blir i Sthlm?
    Mvh Berit

    SvaraRadera
  2. Maja, jag undrar som ovan och dessutom undrar jag om du inte skulle vilja hålla något liknande i Karlstad, det är lite närmare för mig ;-)

    SvaraRadera
  3. Hej Berit och Johanna!

    Vad roligt att ni är intresserade!

    Man kan absolut gå fortsättningskursen, utan att ha deltagit i grundkursen! Jag har inte datumet för dorstättningskursen riktigt klart, men återkommer med det så snart jag vet säkert! Det blir tidig vår i alla fall... Då är ni båda varmt välkomna att vara med! Johanna: Å, det vore jättekul att ha nåt liknande i Karlstad. Skulle gärna göra det... Men har ingen praktisk idé om när, var, hur i nuläget. Men om fler är intresserade går det alltid att fixa till. Dra ihop ett gäng vet jag, så kan vi ordn nåt;)

    Mvh Maja

    SvaraRadera