lördag 14 december 2013

Tre fina!

Imorgon smäller det! Då är det äntligen dags för "En snällare julmarknad" i Midsommarkransen. Från och med kl.11.00 till 17.00 finns jag där med ett urval av Manufakturens sortiment + en och annan specialare. Jag har bland annat plockat ihop fina julklappspåsar, med smått och gott från Manufakturen... Jag kallar dem "kreativa klappar"!

Så kommer jag ju att sälja de härliga pepparkakorna som jag skrev om här!

Dessutom har jag den stora glädjen att kunna erbjuda finfina nostalgihalsdukar med renmotiv, som min duktiga bloggkompis Kerstin Löfgren från Arvika har tillverkat. Jag föll pladask för de där yllehalsdukarna, när jag såg den första på Kerstins blogg... Så jag beställde ett gäng av Kerstin, närmare bestämt: 3 röda, 1 svart och 1 grå, och de finns att köpa i mitt stånd. Känns så roligt att kunna erbjuda konsthantverk från Arvika! Och tänk er bara vad fint att lysa upp vintermörkret med en klarröd rensjal!

Alldeles nytryckta "stickade" julkort finns också i lager! Ni märker kanske att jag har en "renperiod" just nu...;)

Och så blir det ett extra förmånligt pris på de fina handgjorda, hängsmyckena i ull och silver, som min mamma (- Kajsa Karlsson som är guldsmed) har designat och tillverkat.

Vanligtvis kostar enbart hänget 500 kr - men imorgon säljer jag hänget tillsammans med en 50 cm lång silverkedja (värde 150 kr), i en vacker presentask för 500 kr totalt! Ullkulorna finns i rött, vitt, svart och grönt. Bästa julklappen - med andra ord!

Välkomna ni som har vägarna förbi!

3 kommentarer:

  1. Oj, vad roligt. Hoppas det gick bra trots det ruggiga vädret.

    SvaraRadera
  2. Hoppas att allt gick bra och att du fick sälja mycket OCH knyta många nya kontakter!

    SvaraRadera