söndag 22 december 2013

Papperspyssel!

Jag har påbörjat ett roligt papperspyssel! Jag gör färgglada bollar med hjälp av "Honeycomb Paper". (Det är silkespapper som limmats ihop i många skikt, så att det bildar ett vackert rutmönster när man vecklar ut det.) Finns att köpa i välsorterade pysselbutiker, som till exempel i ramaffären här i Arvika.

Att göra sådana här papperprydnader är ett väldigt enkelt och anspråkslöst pyssel - alldeles precis vad jag behövde nu. Fint blir det också!

Jag har valt en ganska "ojulig" färgskala på papret. Tycker inte att allt nödvändigtvis måste vara rött på jul. Dessutom gör ju det att bollarna kan få hänga uppe även efter jul, utan att jag tröttnar på dem!

Nu ska jag försöka mig på att göra några klockor också! Hoppas att ni har en bra fjärde advent, och att ni pysslar med nåt mysigt!


1 kommentar:

  1. Fint!
    Så'nt där papper är kul, jag använde det ett år till "kjolar" på änglar i dubbelvikta julkort :)

    SvaraRadera