måndag 9 december 2013

Orange is the new black!

Nej - det här inlägget handlar inte om tvserien med samma namn... utan om mjukt och härligt ullgarn från England.

För drygt en månad sedan fick jag reda på att Excelana (vintage-garnet jag säljer i Majas Manufaktur), skulle komma i ett antal "Limited Edition"-färger. Alltså tillfälliga färger som ska vara ett komplement till grundpaletten. Om det visar sig att försäljningen av de här färgerna slår väl ut, kommer de att tillfogas den ordinarie färgskalan längre fram.

Först ut av dessa "Limited Edition"-färger är: "Dark Manadrin" - en mild, härligt bränd orange färg - perfekt för exempelvis höstkoftan, herrtröjan eller som del i en flerfärgsstickning.

De nya färgerna tillverkas än så länge bara i den tunnare garnkvaliteten (4ply).

Egentligen skulle det här garnet bara säljas via spinneriet i England och Susan Crawford själv, men jag har bönat och bett och hade till slut turen att få köpa hem ett begränsat antal nystan, vilket jag är hemskt glad för. Känns så roligt att kunna erbjuda den här spännande nyheten även till svenska kunder!

Garnet finns nu i nätbutiken här - först till kvarn får mala! (Eftersom det tillverkas i så liten volym, är varje nystan ett par krornor dyrare än de ordinarie färgerna.)

Vill man kombinera färgen med andra nyanser ur grunpaletten så kan jag rekommendera kombintionerna: 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar