fredag 14 november 2014

Ljus i mörkret!

























Jag har fått ett nytt intresse:

Ljuslingor med ledlampor!

Det kanske låter en smula insöat, men jag ska snart förklara varför.

1. Det är mörkt nu - väldigt mörkt.
2. Det är för tidigt att ta fram adventsljusstakarna.
3. Jag vill ha det mysigt.

Och så  hade jag så där lite förstrött plockat upp just en sådan ljusslinga med renar (kan det bli bättre än så!), ur reakorgen sent i januari. Jag hade lagt den på "julhyllan" i ett av Manufakturens förråd och så slog det mig att jag skulle ta fram och testa den igår. Slingan avslutas med en liten batteridosa med av och på-knapp - så den kräver inte att man har ett eluttag i närheten. Perfekt i ett gammal hus som vårt - där kontakterna är få och konstigt placerade. Vilken hit det blev när jag fick upp min fina ren-slinga på vitrinskåpet i altején som till råga på allt var nystädad. Hurra och jippie vad mysigt det blev!

Jag blev så tagen av de praktiska och fina i dessa ljusslingor så idag införskaffade jag ytterligare en som jag arrangerat i ett av våra fönster. Det blev lika fint det!

Det är alltså som jag säger - jag verkar ha fått ett nytt intresse för jag sitter redan och spånar på var nästa ska hänga;)

1 kommentar:

  1. Åh, så fint det blev! Jag älskar ljusslingor! Idag har jag satt upp min hm... sjunde, tror jag. De får hänga året om, tänds även på sommaren ibland, mysigt och trevligt med små medel. Hoppas du visar bilder på fönsterslingan också!

    SvaraRadera