torsdag 20 november 2014

Skafferistök!


I dag har jag stökat i mitt skafferi. Rensat och omorganiserat! Äh, förresten - det jag gjort skulle närmast kunna liknas vid en arkeologisk utgrävning. I alla fall med tanke på de fynd som gjordes... Merparten från tidigt 1700-tal;-)

Fördelen med att ha ett stort "gå-in-i-skafferi" är att man få plats med så mycket, att det fungerar som en förlängning av kylskåpet under vinterhalvåret och att det är trevligt och gemytligt med ett gammaldags utrymme som ett skafferi. Nackdelen med att ha ett stort skafferi är detsamma... dvs att man får plats med så mycket - och därför rensar för sällan.

Men nu har jag uträttat storverk och det känns väldigt bra med tanke på kommande julbak och andra begivenheter. Då behöver jag veta vad jag har på hyllorna! Det är så mycket roligare att jobba när man har ordning omkring sig, tycker jag.

Nu ska jag sticka ett par varv på en hemlig strumpa. Det ni - det blir grejor!



1 kommentar:

  1. Alltså såna där kalla skafferier... å vad jag är avundsjuk på alla som har ett sånt!

    SvaraRadera