onsdag 19 november 2014

Novembergrönska!



































Ja säger bara november! Du månad som svept i gråhet och kyla prövar oss nordbor hårdare än någon annan! (Tätt följd av februari då förstås...)

Vad ska vi göra med dig? Hur ska vi sätta färg på gråheten och hitta värme i kylan?

Själv bjuder jag moteld i form av en liten diskret rumsgran och en plastbukett av mistel och järnek. Det gröna känns friskt och skirt!  Den lilla rumsgranen minner om att advent snart är här - med ljus och förväntan!

Den hängande glasvasen i fönstret är förresten en av mina bästa inredningsdetaljer. Där sätter jag det som finns att få tag i beroende på årstid! Jag fick fönstervasen av min bästis Fredrika på en födelsedag en gång för många år sedan. Minns du det, Freddie?



Och så var det med ljusslingorna också! De välgörande ljuspunkterna som fångat mitt intresse... Så här ser slingan ut som jag hängt i vår lilla sal. Fin som katten, tycker jag! Den skänker trevnad åt hela rummet!

Hur gör du för att stå ut med mörker och kyla?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar