måndag 25 juni 2012

Gröna rutor!


När jag packade upp efter vår resa slog det mig att två av de saker jag hade med mig hem, var dekorerade med gröna rutor i nästan samma nyans... Lite lustigt, och väldigt fint;)

Jag har prövat en ekologisk buljong från Ica tidigare. Den var tyvärr inte alls särskilt bra. Nu hoppas jag på Renée Voltaires lantbuljong istället! Ska bli intressant att testa den...

När rädisorna är färdigskördade tänker jag så vintersallad på deras plats. Har aldrig odlat macheesallad förut, så det ska bli spännande att se hur det går! Flera av oss i familjen är väldigt förtjusta i den salladssorten så jag hoppas att jag får mycket av den!

3 kommentarer:

  1. Kul att höra att ni är förtjusta i Machesallad!
    Här i Österrike heter den Vogerlsallat och vi äter den jätteofta!
    Regniga sommarhälsningar från Wien

    SvaraRadera
  2. Jag brukar oftast köpa Kung Markattas ekologiska buljong, den är himla god tycker jag. Bio food har också en ekologisk som är bra.

    SvaraRadera
  3. BioFoods gillar vi här hemma .

    SvaraRadera