onsdag 6 juni 2012

Hemma hos mig!










































Många av er har frågat efter bilder från mitt hem. Här kommer en salig blandning av sådana som jag knäppte igår! Några ord om det ni ser: Vasen med syrenkvistar i är tillverkad i Arvika förlängesedan - det finns en väldigt stark konsthantverkstradition här i bygden. :: Den rutiga klänningen är min nya favorit - den ska jag bo i, i sommar;) :: Månadsbonaden är en jubileumskalender som Almedahls gav ut i år. Den tillverkades ursprungligen 1962! Jag är så förtjust i de små motiven och färgsättningen att jag nog kommer att ha den uppe varje år, hädanefter. :: Den bruna bonaden är arvegods. :: Den lilla vasen är nytillverkad och min egen "vårblomsvas" - en sådan måste man ha tycker jag, för tussilago och vitsippor. Nu är den fylld med förgätmigej, kattmynta och en vit liten trädgårdsblomma som jag inte vet vad den heter... :: Förövrigt är alla detaljer som fönster, dörrhandtag, lister, hängare och så vidare orginal från 1920-talet då vårt hus byggdes. :: Och så ser ni min långa fläta i spegeln - jag har haft fläta i stort sett dagligen sedan jag var liten:)

Nu vill jag önska er en fin nationaldag oavsett om ni tänker fira den eller inte!












10 kommentarer:

  1. Hej Maja, var kommer den fina kalendern ifrån??
    Hälsningar Karin-Ida

    SvaraRadera
  2. Vad roligt att få se ditt vackra hem fullt av så fina saker! Jag blev också förtjust i månadskalendern från Almedahls, men hittar den inte på deras hemsida. Har du köpt den nyligen, och i så fall var...?

    SvaraRadera
  3. vad fint du har där hemmma:)

    SvaraRadera
  4. Karin-Ida och Oh la la: Jag köpte min bonad i den lokala tygaffären... Men titta - här finns den att köpa: http://www.textilgallerian.se/1/sv/kalender/jubileumskalender-2012.php?group=prod_prod_grp-s1/335

    Hälsningar från Maja

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej men titta, där är den ju! Tusen tack för länken, den hade jag inte sett!

      /Oh la la-Ulrika

      Radera
  5. Svar
    1. Hade visst lite svårt med stavningen idag. Vad fin du har det ska det stå! Ha det gott!

      Radera
  6. så vackert. stilfullt. vardag och enkelhet. du är en källa till inspiration. jag får sån lust och energi av att titta runt här inne hos dig.
    tack för en mkt vacker runda i ditt hem :)

    SvaraRadera
  7. Var har du köpt den vackra klänningen?

    SvaraRadera
  8. Fint med fläta, Maja. Min man tog en bild på mig förra sommaren: http://syrholen.blogg.se/images/2012/dsc02015_206979294.jpg

    /Jennifer

    SvaraRadera