onsdag 28 maj 2014

Baka knappkakor!

 
Min morgon har ägnats åt kakbak - närmare bestämt av knappkakor!

Vi ska ju bjuda på fika under vår garnfest i helgen och nog passar det väl bra med kakor i form av knappar, vid ett sådant tillfälle?

Jag utgick från det här fantastiskt smakrika receptet, men använde bara ekologiska ingredienser.

(Jag tycker det känns bra att baka ekologiskt när man kan - och numer finns ju faktiskt ekologiska alternativ till de flesta bakingredienser.)

Sedan rullade jag bollar så små att det rymdes inuti en plastkork från en PET-flaska. När kakorna hade gräddats, använde jag sedan ovansidan av korken för att pressa ned en "mitt" i knapparna. Hålen tog jag ut med ett sugrör. Det gäller att forma kakorna till knappar medan de fortfarande är varma - alltså så fort de kommit ut ur ugnen!

Vill du smaka en knappkaka? Kom och garnfesta med oss på Ritz i Arvika - fredag eller lördag, vet jag!



2 kommentarer:

  1. Vilken skapelse! Jag har aldrig sett något liknande innan.

    SvaraRadera
  2. Så påhittigt! Och fint. Grattis till en bra idé!

    SvaraRadera