söndag 4 maj 2014

Garnfest i Arvika den 30-31 maj!


Den 30-31 maj händer det roliga saker här i Arvika! Då tänker jag slå mig ihop med Åsa som driver den härliga nätbutiken "Garnasinne" - och tillsammans öppnar vi pop up-butik i dagarna två!
 
I Ritz charmiga foajé på Hamngatan 10, kommer det att finnas garner, sticktillbehör, sybehör, pysselmaterial i massor. När det gäller garnet så blir det ekologiskt, fairtrade och vintage i en salig blandning. Dessutom håller vi tre olika workshops, för dig som vill prova på något nytt inom handarbete.
 
Sedan kan vi förstås inte låta bli att bjuda på fika också - garn och fika hör ju liksom ihop, eller hur;)
 
Här hittar du evenemangets Facebook-sida, där all information finns samlad! Gå gärna in och gilla den så får du löpande information den vägen...
 
Så här ser programmet ut:

Fredag 
 
Öppet 10.00-18.00
 
Gratis workshop - 13.00-16.00
Prova på att göra annorlunda pompoms eller kärleksknutar till en vacker sjal....


Lördag
 
Öppet 10.00-14.00

Workshop i patentstickning - 15:00-17:30

Patentstickningen är en spännande teknik där resultatet liknar vanlig resårstickning men det blir både lösare och tjockare. I denna teknik använder man sig av lyfta maskor växelvis med maskor och omslag som stickas ihop. Tekniken är full av spännande möjligheter och när man inser det är det svårt att sluta sticka patent.

Denna workshop passar dig som har baskunskaper i stickning.
Deltagaravgift: 275 kr
 
Föranmälan till workshopen görs till info@garnasinne.se
(Platserna är begränsade - så först till kvarn gäller!)

Evenemanget är en del i "Den stora garnfesten i den lilla garnbutiken" som arrangeras av små garnbutiker runt om i hela landet under vecka 22. 
 
Hjärtligt välkomna att titta in till oss då - drick en kopp kaffe i godan ro medan du inhämtar allehanda handarbetsinspiration!
 





















(På fredagen mellan 13.00-16.00 kommer jag att visa hur man enkelt kan göra annorlunda pompoms med hjälp av en pompom-makare - bland annat i form av ett hjärta!)

2 kommentarer:

  1. Vilket roligt initiativ -- hoppas att det kommer massor av folk!

    SvaraRadera
  2. Hej Maja!

    Jag försöker nå dig och mina mail förblir bara obesvarade. Då jag har rätt e-mail till dig så känns detta jättekonstigt! Vill du höra av dig till mig?

    SvaraRadera