måndag 19 maj 2014

Botanisk inspiration!

Jag tänkte inleda den här bloggveckan med lite botanisk inspiration från ateljén! Det slog mig nämligen häromdagen, att jag gärna omger mig med sådan. Så här ser det till exempel ut:
 
Bild 1-2: Botaniska blad från en gammal Flora - fick dem i julklapp för ett par år sedan.
Bild 3: Ny underbar sommarskjorta i ekobomull med Flora-motiv, som jag köpte på H&M:s herravdelning (!). Small funkade faktiskt på mig... Bästa trädgårdsromantiken, med en sådan här skjorta! Eller hur?
Bild 4: Min kära rosentapet som står så fint mot den gröna dörrposten i orginalmålning från 1920-talet!
Bild 5: Nåldyna/ask från Manufakturen.
Bild 6: Akvarellmålning som min mormor gjort. Planerar att rama in den...
Bild 7: Akvarellmålning av Maja Fjaestad (Känd Arvika-konstnärinna som ingick i Rackstadgruppen.) Jag är så glad över den här tavlan!
Bild 8: Antik sjalnål från 1940-talet.
Bild 9: Träknappar från Manufakturen.
Bild 10: Älsklingsknapp från gömmorna och vackert Fenella-garn i nyansen Porcellana.
Bild 11: Vacker vintageklänning som jag nyligen fick av min fasters väninna.




 










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar