lördag 10 maj 2014

Det våras i trädgård och växthus!

Åh, äntligen trädgård och sol igen! Som jag längtat! Efter bättre väder, mer tid, ork och inspiration! Och idag kom allt i ett slag! Är så glad för det.

Dessutom har Arvika fått en ny handelsträdgård! Inte vilken som helst - en alldeles förträfflig en, med ett trädgårdscafé där man kan äta kardemummamuffins och dricka kaffe ur rosiga koppar samtidigt som festliga vimplar hänger ovanför i taket... Och titta på höns och kaniner. Vandra längs grusade gångar och välja bland de mest välvuxna tomatplantor! Jag ryser - så fint var det! Tror jag måste sätta mig på cykeln och trampa dit imorgon med, bara för att vara säker på att alltsammans inte var en hägring...

De hade uppstammade krusbär- och vinbärsbuskar som jag drömmer om nu. Men idag var det "bara" några tomatplantor och en chili som fick följa med hem - samt några påsar kravmärkta fröer! Nämen oj, nu höll jag nästan på att glömma de färgglada snörena jag köpte med mig. Fina som katten! Jag använder alltid hampasnöre i växthuset, så det blir tjusigt med lite färg på det hela!

Det vackra betonglövet har min moster gjort, förresten! Och det "bor" numer i växthuset.

Annars börjar sommartrevnaden sprida sig i trädgården. Med vita trädgårdsmöbler och ljugarbänken på plats! Hoppas ni också sett en och annan solstråle idag!



 








2 kommentarer:

  1. Å vad jag tycker om att ni har trädgårdsmöblerna rakt på gräsmattan! Det ser så gammaldags och hemtrevligt ut! :-)

    SvaraRadera
  2. Vad fint det ser ut :-) Har du varit på Mobackes i Bollnäs?

    SvaraRadera