fredag 2 maj 2014

Svartvitt!

























Livet är sällan svartvitt! Det tror jag de flesta av er kan instämma i... Det är snarare fullt av nyanser - ljusa toner, färger som flyter samman, andra som står i stark kontrast till varandra, och i vissa fall ett gytter av allehanda toner.

Men klänningar kan vara svartvita! Som den här, som jag har invigt idag! Rutig och bekväm - precis så som jag vill att en klänning ska vara! En riktig husmorsdröm. Och vet ni, den heter "Greta" precis som min lilla dotter!

Dessutom är klänningen tillverkad under schyssta förhållanden i ekologiskt material, och inhandlad hos det här förträffliga företaget, som drivs av allra bästa Karolina. Hon har liksom gått och blivit min "hovleverantör";)

Som ni märker håller jag sakta men säkert på att bygga upp en hel liten "Fair Trade-garderob". Värt att hurra för, tycker jag!

4 kommentarer:

  1. Jättefin klänning, och det är ju alldeles utmärkt att den är ekologiskt tillverkad också.

    SvaraRadera
  2. Så söt! heja dig som handlar fair trade!

    SvaraRadera
  3. Underbart med Fair trade!

    SvaraRadera
  4. Åh jag vill också! Jag har så otroligt lite kläder och känner att jag skulle vilja gå över till att enbart ha på mig sjyssta och miljövänliga material. Tyvärr är jag stor och då är det dåliga material och kläder tillverkade under sämre förhållanden som gäller känns det som.

    Skulle du kunna tipsa om nån butik (gärna på nätet) där det finns bra kläder i större storlekar? Jag har väldigt lika stil som dig, så jag hoppas att du kanske vet vars jag ska leta. =) Jag älskar alla de nätbutiker du tipsat om hittills, men tyvärr har jag inte kunnat handla från en enda av dem pga storlekarna.

    SvaraRadera