tisdag 6 maj 2014

Symöte - Kul med knappar!


Hej där!

Idag blir det symöte för mig och andra nattugglor! Varmt välkomna är ni allesammans!

Alla som följt den här bloggen ett tag vet att jag älskar knappar: pärlemorknappar, klädda knappar, träknappar, färgglada knappar, prickiga knappar - you name it!

Och vet ni något smart: Även knappar av den mer alldagliga typen, kan göras alldeles väldigt festliga bara genom några små enkla handgrepp! Det är just vad jag gjort till denna veckas symöte. Se bara här:
























1. Knapp med träpärla ovanpå
2. Knapp - fastsydd med kontrasterande tråd
3. Stor knapp med liten knapp ovanpå
4. Fyrhålig knapp - fastsydd med "fågelfot"
5. Fyrhålig knapp med fyra glaspärlor ovanpå

Så här kan man hålla på, och leka sig fram till både möjliga och omöjliga kombinationer. Ta vad ni har i skåp och lådor, och se om ni kan göra något fint, även av de knappar som känns lite bleka till att börja med.



Nu vill jag hemskt gärna veta hur det går för er, med smått och gott? Lämna gärna en länk med hjälp av länkverktyget nedan:
 
P.S. Jag har släpat efter med att lägga till er nya medlemmar i medlemslistan - men nu hoppas jag att alla ska finnas med! Hör av er igen annars!
 


 

5 kommentarer:

  1. Vad roligt att det blev ett symöte i alla fall, jag som för en gångs skull har ett blogginlägg att bidra med!

    SvaraRadera
  2. Så det blev syntes till sist. Jag lägger in mitt bidrag i morgon. Jag syns inte med på listan. Det finns två Susanne men ingen går till min blogg. Susannes blogg
    Haggalen.blogspot. Com

    SvaraRadera
  3. Karin-Ida: tack för bidraget!

    Susanne: Nu finns du med:)

    SvaraRadera
  4. Jag är fortfarande inte med i listan vad jag kan se. Jeanette Johansson, blogg http://ofrivilligaodlaren.blogspot.se/

    SvaraRadera