onsdag 8 januari 2014

Försenat symöte - Pompomgirlang!



Jag som så storstilat skulle hålla symöte här på bloggen igår! Och så krånglade blogger - så till den milda grad att inlägget inte gick att posta... (Någon annan som råkade ut för det?)

Men nu får det bli en revansch - om än sen! Hoppas att några av er vill hänga på!

Varmt välkomna till årets första symöte!

Jag bjuder på en glad pompom-girlang som jag gjorde strax innan jul, när jag var som mest i farten med garnbollstillverkningen...

Så här gick det till: Jag gjorde en en hel drös med små pompoms i vitt ullgarn och så trädde jag upp dem på en tråd, och satte träpärlor mellan bollarna. 

Jag älskar träpärlor! Det är nästan det finaste som finns! Just de här fick jag tag på en gång när jag var i Göteborg på butiken Tiger. Färgskalan är så läcker! Jag önskar att jag hade köpt fler, den gången... Men ett litet lager finns ännu kvar.

Hur har ni inlett ert handarbetsår? Med projektplanering, eller kanske hjälpstickning, eller strumpstickning eller varför inte filtvirkning? Det finns så mycket att sätta tänderna i. Jag håller på att avsluta mönster och modeller till ett helt gäng beställningar som jag gjort till Järbo. I förrgår broderade jag till exempel kråkspark på stickat - kul som katten vill jag lova! Och fint blev det också:)

Lämna gärna en länk till ditt syföreningsinlägg, med hjälp av länkverktyget nedan:

5 kommentarer:

  1. Hej! Jag vill gärna vara med i syföreningen! Jag heter Maria, är 28 år och handarbetar med lite av varje. Mest syr jag, men jag gillar även att virka och hålla på med diverse papperspyssel. Jag inledde mitt handarbetsår 2014 med att dra upp storstilade planer för ett stort lapptäcke, som jag har tänkt sy två block till varje månad (med ett par månader över i slutet av året för att sy ihop alltsammans). Jag bloggar på aterigen-aterbruk.blogspot.com och lägger in en länk till mitt senaste inlägg (där jag visar det första blocket till lapptäcket) i länklistan här ovanför. Sedan ska jag med spänning kika på alla andras inlägg!

    SvaraRadera
  2. Åh så skönt att det "bara" var blogger!
    Illa nog en tisdag visserligen, men genom mitt huvud gick både det ena och andra igår :) (Även blogger ska sägas)
    Träpärlor ÄR verkligen underbara! Dels för de färger de får i.o.m. träet, dels för ljudet/klangen.
    Hos mig är det humörtröjan mest ännu. Tänker mig kanske redovisa senaste veckans ränder varje tisdag, men det planeras en hel del annat också för året. (4 varv/dag räcker ju inte)

    SvaraRadera
  3. Vad roligt att syföreningen är igång igen, ska försöka vara lite "flitigare" i år!
    Gott Nytt År förresten!

    SvaraRadera
  4. Hej! Vad glad jag blir! Jag var nämligen inne igår och tänkte ta sats och våga gå med och så hittade jag inget. Men, idag!!!
    Som sagt jag skulle gärna vilja vara med. Jag har en blogg: www. Fredskog.blogspot.com
    När det gäller handarbete är jag både lite allätare och periodare. Jag gillar att lära mig nytt; prova på allt möjligt. Som småbarnsförälder har jag kommit ifrån mycket som jag gjort tidigare och behöver en puff för att komma igång igen.
    Ser fram emot detta!

    SvaraRadera
  5. Liknande träpärlor har jag köpt på Biltema, formerna är precis de samma tror jag, kanske är den en annan färgskala. Väldigt bra pris var det också!

    SvaraRadera