lördag 18 januari 2014

Muggvärmare och grytlappar för fyra årstider!

Glad lördag! 

Idag tänkte jag berätta om ytterligare ett av de mönster jag gjort för Järbo Garn.

Min intensiva designperiod under hösten, resulterade alltså även i en serie med virkade muggvärmare och grytlappar.

De här sakerna är Järbo Garns månadsmönster för Januari. Blått för sommaren, lila för våren, orange och svart för höst/halloween och grönt och rött för julen. Det är bara att välja vilken av färgställningarn som passar just dig!

Inspirationen till den här kollektionen hämtade jag från en gammal amerikansk teknik att virka filtar. Jag lekte med den strukturen - förenklade lite och kom fram till det här resultatet!

Bilderna plåtade jag med järnspisen i köket intill min ateljé, som fond. Det har varit så omöjligt att ta bilder på sista tiden, eftersom det knappt har blivit ljust ens mitt på dan... Men till sist gick det - och det var roligt att den gamla spisen fick vara med på ett hörn!

Pröva om ni vill! Mönstret är gratis och finns här! Samtliga grytlappar och muggvärmare är virkade med Järbos "Soft Cotton".




2 kommentarer:

  1. Hej!
    Ska du inte inte syfestivalen i februari?

    SvaraRadera
  2. no puedo descargarme el patrón

    SvaraRadera