lördag 25 januari 2014

Hemmet mitt!

Det är fortfarande smällkallt här! Men det hindrar ju inte att man kan skapa lite "vårstämning" inomhus. Här kommer några bilder från hemmet mitt!

I samband med att jag plockade ner adventsljusstakarna och julgardinerna satt jag upp en broderad bonad som jag köpte på loppis för något år sedan. Så nu hänger den evigt diskande husmodern på min köksvägg... Hon har det väldigt fint i sitt kök, tycker jag! Med trasmatta och finduk på bordet...

Idag bar jag också hem årets första tulpanbukett. Det är alltid lika fint! Helst skulle jag ha velat köpa en bukett av varje färg - för det var så svårt att välja...

De prickiga amanitakopparna står på sin vanliga plats - men i dag när jag fotade fångade de min blick lite extra: De är så stiliga!

Hoppas att ni har en fridfull lördag! Nu ska jag sticka vidare...




3 kommentarer:

  1. Tack det samma! Jag stickar också, några mil ifrån dig dock��

    SvaraRadera
  2. Hejsan! Gillar dina gardiner med pelargoner som skymtas . Skulle gärna se fler bilder från ditt fina hem .

    SvaraRadera
  3. Karin-Ida: Koftorna kom fraam som de skulle! Om jag inte redan sagt det... Vad roligt att du stickar!

    Minimojji: Tack! Jag ska försöka bjuda på fler framöver!!

    SvaraRadera