tisdag 14 januari 2014

Symöte - Virkade babyleksaker!

Foto: Järbo Garn
Välkomna på symöte!

Järbo Garn har nyligen släppt flera mönster som jag ligger bakom. Bland annat det som jag tänkte visa er idag - skallror och snuttefiltar med olika huvuden. Jag jobbade intensivt med dessa i höstas och det är alltid lika roligt att se det färdiga mönstret i tryck! Lite extra mysigt är det att se fotot där den lilla fotomodellen leker med "pippi-snuttefilten"... Det är ju liksom meningen att de här sakerna ska gå från att vara mönster på ett papper till att bli leksaker och snuttisar åt "riktiga" bebisar!

Jag hade väldigt roligt när jag tog fram de här sakerna - särskilt det ulliga fåret, där vartannat färgfält på skallran/filten är virkat med det "ulliga" garnet MOA från Järbo. Jag tänker mig att det är spännande för en liten hand att känna de två olika strukturerna - det släta och det ulliga. Jag är också väldigt svag för kaninen, som jag gjorde i en färgskala som jag själv älskar - grått, cremévitt och svagt rosa/aprikost... Så milt och behagligt för ögat!

Nedan ser ni alla fyra skallrorna, samlade på en och samma bild. Och här hittar ni mönstret, alldeles gratis som vanligt! Skallror och snuttefiltar är i huvudsak virkade i Järbos "Soft Cotton". (Och så behövs det som sagt var lite "MOA" till fåret.)

Har ni kommit igång med det nya årets handarbeten? Eller har ni ägnat er åt att städa bland garner och projekt i skåp och lådor? Ibland får man ju för sig att göra det när det är nystart;)

Välkomna att lägga upp en länk till ditt syföreningsinlägg, med hjälp av länkverktyget nedan:

4 kommentarer:

  1. Idag passade mitt inlägg in väldigt bra. Är igång å gör babysaker för fullt nu å även att jag redan gjort tre skallror blev ja väldigt sugen å göra ett litet får efter ditt mönster. Supersött :)

    SvaraRadera
  2. Kaninen och fåret är mina favoriter. Jättefina!

    SvaraRadera
  3. Vilken kick att se sitt eget mönster i tryck och vilka fina mönster sedan! Fåret är min favorit :)

    SvaraRadera