fredag 31 januari 2014

Hej Göteborg - vill ni komma på workshop den 8:e februari!

Hej där alla göteborgare, och alla andra med för den delen!

Den 8:e februari, kl 14.00-17.00 håller jag workshop i vintagestickning, på bokhandeln Lohrs Pocket MedMera. Det ska bli så fasligt trevligt på många sätt - jag kan själv tänka mig få ställen som skulle kunna lämpa sig bättre för trivsam stickning än just en bokhandel! Och jag har förstått att Inês bokhandel är något utöver det vanliga, med ett spännade utbud av böcker och många roliga evenemng i kalendern...

Kostnad för workshopen är 100 kr (i priset ingår ett instruktionshäfte) och anmäler sig gör man antingen via mail och den här adressen: info@pocketmedmera.se 
eller på telefonnr: 031-20 41 53

Det finns fortfarande ett par platser kvar och anmäla sig kan man göra fram till den 7:e februari.

Du som tänker delta i workshopen får gärna ta med dig lite ullgarn för sticka 3 - 3,5 mm + matchande stickor, och ev några stora plastknappar som du inte vill använda till något annat, om du vill prova på att klä knappar i stickat!

Jag kommer också att ha med mig ett mindre sortiment av böcker och garn från manufakturen som finns att köpa på plats.

Ser verkligen fram mot att komma till Göteborg och träffa läsare/stickare, för det är en del av landet som jag liksom "missat" tidigare.

5 kommentarer:

  1. Det är ju så man gråter! Är i Göteborg just den dagen, kommer från Göteborg men bor i Karlskrona, och så kan jag inte delta!
    Men, men vad är väl en workshop jämfört med en kattutställning? Jo alldeles underbar :)
    Ha det så skoj!
    //Henrietta

    SvaraRadera
  2. Nej men åh så roligt! Ska verkligen försöka komma på detta!

    SvaraRadera
  3. Nu har jag anmält mig och hoppas på en plats! Vad roligt! Måste fråga: är det kontanter som krävs eller kan man betala kursen (och ev material) med kort? (Vet ju inte om det är du eller Lohrs Pocket som ska ha pengarna). Fast på deras hemsida står att sista anmälning är 7 november, hihi, känns väääldigt långt till november just nu...

    SvaraRadera
  4. Fredrika: Välkommen!
    Camy: Det är Lohr bokhandel som tar uppanmälningsavgiften och jag förutsätter att de tar kort! Jag kommer att sälja en del material för den som är intresserad - och kan antagligen ta kort (om det finns trådlöst nätverk i lokalen), men annars får det blir kontanter för min del... Jag såg den där datum missen;) Lite långt till november, som sagt var... Vad roligt att du kommer!!! Välkommen!

    SvaraRadera
  5. Tack Maja! Det ska bli jätteroligt! Då tar jag med både ock för säkerhets skull. :-)
    Ska leta fram material imorgon. Hoppas jag har lite knappar också, ska kolla i sylådan så att det inte bara är de små skjortknapparna kvar.

    SvaraRadera