måndag 3 september 2012

Björnbärslycka!





För första gången ger björnbärbuskarna som jag planterade för ett par tre år sedan, ordentlig skörd! Mogna björnbär är så vackra - som hämtade ur en saga!

Det är så roligt med den här skörden och känns lite som plåster på såren efter det förstörda körsbärsträdet...

Igår plockade lillan och jag ett par deciliter som sedan fick bli till en efterrättskaka. Receptet fann jag härHöganäs keramiks hemsida! Jag letade efter ett recept med mandelmassa i, för jag tänkte mig att den kombinationen skulle bli bra - och det blev den!

2 kommentarer:

  1. Åh så fin och god kakan ser ut! Hur har ni det med vildväxande björnbär uppe i värmland?

    SvaraRadera
  2. Karoline: Dåligt, tyvärr! I alla fall har inte jag hittat några... Fast vildhallon finns i massor! Växer det mycket björnbär hos dig?

    Hälsningar från Maja

    SvaraRadera