lördag 15 september 2012

Ett litet referensbibliotek!


På skrivbordet i min ateljé har jag samlat alla de där stick-/virkböckerna jag inte kan vara utan! De som jag slår i nästan dagligen. Den lilla trähyllan som rymmer min samling har jag faktiskt (hör och häpna!) snickrat själv på slöjden för många år sedan. Jag borde ha sandpapprat lite mer på gavlarna, innan jag lackade den... Jag borde antagligen ha sandpapprat mer på allt jag snickrat i mitt liv;) Men den fyller sin funktion och jag är glad att jag har gjort den själv!

4 kommentarer:

  1. Så många trevliga böcker,
    Den som var lite äldre Skapande i hemmet, vad är det för en bok? lite nyfiken blev jag.
    Du hyllan tycker jag ser mycket fin ut.
    HA det gott
    Ingvor

    SvaraRadera
  2. skönt att ha böckerna på ett ställe. Fin hylla,duktig du är.kram jenny

    SvaraRadera
  3. Hej Maja!
    Måste bara fråga dej vilken av Erica Knights böcker du använder i bokhyllan. Jag sökte på nätet och fick upp 2 titlar som hette Simply crochet, vilken är det av dem? Hur är den boken, något du kan rekommendera?

    kramar//tina i Falun

    SvaraRadera
  4. Myrica: "Skapande hemmet" är en fantastisk bok! Den är en del i det "Husmoders lexikon" som gavs ut under 40-/50-talet. Boken innehåller instruktioner för en rad olika handarbeten, hantverk och pyssel! Husmoders lexikonet brukar gå att hitta ganska billigt på loppis eller antikvariat!

    Fanzan: Tack:)

    Tina: Finns det två? Jag undrar om det inte är en, men att den finns med olika framsida? Jag gillar Erika Knights böcker väldigt mycket, och har använt stickmotsvarigheten "Simple Knitting" ganska mycket, för att slå i när det gäller tekniska finesser. Eftersom jag gillade den köpte jag virkboken också,men jag har använt den avsevärt mindre. Som inspiration tycker jag dock att alla hennes böcker är väldigt bra! Och virkboken är fin den med!

    Hälsningar från Maja

    SvaraRadera