tisdag 11 september 2012

Symöte - En ny märkduk!

Välkomna till ett nytt symöte!

Gissa vad jag gör om kvällarna just nu? Jo... syr korsstygn för brinnande livet! Då och då grips jag av den där "korsstygnsdjävulen" eller vad vi nu ska kalla den;)

Jag har designat en ny märkduk som jag håller på att sy upp. Kanske ni kan ana vad den har för tema om ni tittar noga på bilden? 

Jag planerar att för första gången sätta ihop ett antal materialsatser till den här märkduken. Av den anledningen har jag idag beställt broderigarn från en leverantör i USA. Mycket spännande! Korsstygns-kiten kommer jag bland annat att sälja på "Stickstämman i Ransberg" (5-7 oktober) där jag förresten både ska föreläsa om Vintage-stickning och hålla i ett litet stickcafé på det temat. Det ska bli så roligt! Någon som kommer dit?

Har ni något roligt handarbete på gång? Lämna en länk till ditt syföreningsinlägg med hjälp av länkverktyget nedan:

6 kommentarer:

  1. Vad trevligt det låter med stickstämma! VAd menas med vintage stickning, är det att man stickar efter gamla mönster?
    Ha en toppendag! Sandra

    SvaraRadera
  2. Svea: Å, du gissade helt rätt:) Vintage-stickning är att sticka efter gamla mönster - främst från 30-tal till 60-tal, eller rekonstruerar mönster efter gamla plagg. Man brukar kalla 40 och 50-talet för stickningen guldålder - då producerades en uppsjö av välskrivna mönster och skickligheten hos allmänsheten var hög!

    Ha det fint!

    Hälsningar från Maja

    SvaraRadera
  3. Kul idé med broderikit! Som smör i solsken tror jag det blir. Varför inte sälja på bloggen också?

    SvaraRadera
  4. 3h kvar tills ja slutar å kan lägga upp mitt inlägg :) ska vi en kofta som ja blev väldigt nöjd med :)

    SvaraRadera
  5. Inget om handarbete idag tyvärr:(
    Sitter och funderar på hur jag ska få loss tyget från "Lövet" som jag fick hämta igår. Ska bli kudde o så ny idé till ramen:)
    Gick nog ganska bra att gissa tema tror jag:)

    SvaraRadera
  6. Borgmästaren: tack för din uppmuntran! Det finns allt lite planer i den stilen...;)

    Trixiyo: Den var väldigt fin!

    Eva: Kul att du kommer att återanvända ramen!

    Hälsningar från Maja

    SvaraRadera