lördag 8 september 2012

Ladda ner listan med garnbutikstips!

Nu finns en PDF med sammanställning av era garnbutik-tips att ladda ner här! Ni minns väl att vi var många som hjälptes åt att tipsa varandra vid ett symöte för en tid sedan?

Vad roligt att listan blev så lång med tips från alla möjliga delar av Sverige och världen - till och med från Wien och Odense!

Jag får nästan lust att ge mig ut på en "garnturné" i Sverige och besöka alla de här ställena som ni skriver om... Men även om inte det är realistiskt så här i brådrasket så blir det bra att ha listan till hands när jag ska resa någonstans av andra skäl. Då kan jag passa på att garnturista lite också! Och nätbutikerna kan man ju besöka redan nu;)

Förresten - en praktisk grej: Allt som lyser blått i dokumentet är länkar som ni kan klicka på för att komma till respektive butiks hemsida!

Hoppas att alla ni läsare och garnvänner ute i landet kommer att ha nytta och glädje av listan!

4 kommentarer:

  1. Du är så fantastiskt duktig i det du tar dig för. Tack så mycket för den här listan. Jag kommer att ladda ner i telefonen, helt övertygad om att den kommer att komma väl till pass.
    Trevlig helg,
    Sarah

    SvaraRadera
  2. Härligt med tips på en lista över garnbutiker. Jag har ytterligare en att tipsa om. I Alingsås finns dock min favorit och trots att jag bor i Jönköping 15 mil därifrån handlar jag allt mina stick/virkprojekt därifrån.
    Butiken heter Garntua och man kan se deras sortiment m.m. på www.garntua.se

    SvaraRadera
  3. Sarah: Vad roligt att den blev till glädje för dig! Och tack för snälla ord!

    Ida: Tack för tipset!

    Hälsningar från Maja

    SvaraRadera
  4. Vilken bra lista! Här kommer några fler favoriter från Göteborg (eftersom du är här nån gång ibland kanske du hinner besöka någon av dem):

    Jag vill också tipsa om Deisy Design på Avenyn i Göteborg, som har mycket garn och kunnig personal. Föreståndarinnan ordnar också en stor sticksammankomst varje år. De finns också på nätet: http://www.deisydesign.nu/

    En annan bra butik finns på Hisingen, på Hjalmar Brantingsgatan, och de har material både till stickning och broderier: Hisingens Hemslöjd.

    Och en till bra välsorterad broderi- och garnbutik är: Broderi & Garn Drottninggatan. De har också en webbplats: http://www.broderi-och-garn.se/

    Ha en fin handarbetshöst!
    /Camy

    SvaraRadera