söndag 2 september 2012

Kalenderblad för september!
























 Här kommer september månads kalenderblad - om än ett par dagar sent... Den här gången bjuder jag på ett äppelbrödsrecept som passar fint om man har egen fallfrukt att ta vara på! Dinkelsikten och äppelrivet gör de här frukostbullarna lätta och saftiga i konsistensen. 

Jag upptäckte receptet förra hösten och eftersom jag tyckte så mycket om det gjorde jag särskilda små burkar med äppelriv, när jag tog hand om våra äpplen. Äppelrivet frös jag sedan in - så var det bara att ta fram en burk ur frysen när jag kände för att baka äppelbröd i vintras!

Här finns kalenderbladet att ladda ned!

Nu önskar jag er fin söndag med äppelskörd, bärplockning eller en höstpromenad!

4 kommentarer:

  1. Ska jag prova! Blev inte äppelrivet mosigt? Fast det kanske går lika bra med en klick äppelmos?

    SvaraRadera
  2. Carin: Nej då - inte så farligt mosigt. Och det ska ju ändå ner i degen. .. Visst borde det funka med en klick äppelmos också?

    Carol: det var det:)

    Hälsar Maja

    SvaraRadera
  3. Tack för receptet på goda äppelbullar som jag har bakat.

    SvaraRadera