onsdag 12 september 2012

Rosa!

 






















Idag har jag sorterat, färgmatchat och paketerat broderigarn i prasslig cellofan. Visst är den rosa färgpaletten fin?

Jag kom nyligen över ett litet lager broderigarn från Anchor och det ska få åka med mig till Stickstämman i Ransberg - precis som korsstygns-kiten jag berättade om igår.

Förövrigt smider jag vilda framtidsplaner som är kopplade just till mitt intresse för gamla sybehör, garn, stickning och broderi. Jag kommer att berätta mer om de där planerna snart!

Rosorna plockade lillan till mig häromdagen! Visserligen utan stjälkar - men vad gör det när det blir så vackert att låta dem flyta omkring i en skål?

4 kommentarer:

  1. Det låter spännande med dina planer ...gamla sybehör, garn, stickning. Det ser jag fram emot att läsa.

    SvaraRadera
  2. Underbara färger! Spännande med projekt.

    SvaraRadera
  3. Spännande, sa' "Bull"!
    Rosa har aldrig varit direkt "min" färg, men numer är det cerise lite favorit till en del. Rolig färg att leka med ibland.
    Och inte gör det något att det saknas skaft till de fina från en liten tjej:)

    SvaraRadera

  4. Kerstin: Jag skulle nästan gissa att du kommer att gilla mina planer;)

    Annika: Toligt att du gillar färgerna! Jag är väldigt svag för dem själv!

    Eva: Ja, det där med favoritfäger ändras efterhand har jag märkt! Rätt som det är upptäcker man en ny färg som man inte tidigare varit så förtjust i...

    Jag ska snart berätta mer om det spännande:)

    Hälsningar från Maja

    SvaraRadera