söndag 15 juli 2012

Trädgårdsdagbok - del 18!


Det bidde ingen trädgårdsdagbok igår - jag var i huvudstaden på äventyr - men här kommer i alla fall en försenad odlingsrapport!

Det har varit en kall och regnig vecka så jag tycker lite synd om grönsakerna i landet som kämpar på i motvind... Allt är långt, mycket senare än vad det brukar vara. Trots detta försöker jag glädjas åt det som är - sockerärtorna blommar fantastiskt vackert och sparrisbroccolin växer så det knakar. Jordgubbar skördar vi varje dag - stora, söta och goda! I växthuset blommar det som bara den och häromdagen plockade jag in mitt livs första egenodlade gurka. Det kändes stort!

Jordgubbar och gurka - så vill jag sammanfatta jag den här veckans trädgårdsdagbok! Och förresten - jag köpte en väldigt matnyttig trädgårdsbok i Stockholm: "Slow gardening" av min trädgårdsidol Alys Fowler. Boken rekommenderas er som vill lära mer om hur man kan optimera sin egen odling av köksväxter på en liten trädgårdstomt!

Som vanligt får ni hemskt gärna dela med er av egna trädgårdsinlägg via länkverktyget nedan:

2 kommentarer:

  1. Hihi vi har visst samma trädgårds- och mat"idoler".

    SvaraRadera
  2. Kerstin: Ja, det är roligt - vi verkar röra oss i ungefär samma cirklar, inspirationsmässigt;)

    Hälsar maja

    SvaraRadera