måndag 6 december 2010

Julfint med flugsvampar!









Ingenting är nytt under solen... Mina glada svampar har många år på nacken, men kunde lika gärna ingå i någon av årets julskyltningar. Röda flugsvampar verkar vara "inne" igen?

De här svamparna har hängt med i många år... Den som pryder mitt fönster är av tunt glas (en sådan där skör gammal julgransprydnad). Träsljusstaken fann jag i en antikaffär i helgen...

Så: "Fluga" eller inte;) Jag tycker flugsvamparna är fina! Blir så glad av att se på dem:)

Vilka julpynt gillar ni?

4 kommentarer:

  1. Såna där träljusstakar i form av flugsvampar har jag också. Så fina! Själv samlar jag på små träfåglar som man fäster med stift. Använder dem både i julgranen och påskriset! Så här: http://kerstin.kokk.se/?p=5926 Och så måste jag ta hand om alla trätomtar från 50-60-talet... http://kerstin.kokk.se/?p=3726

    SvaraRadera
  2. Jag snurrar notpappersstutar som besatt inför julen!
    Vita hyacinter nerstoppade i dem i varje fönster - det är jul för mig!

    SvaraRadera
  3. Kerstin: Vad roligt att se dina fina fåglar! Och tomtar också för den delen... Javisst är flugsvamps-ljusstakarna fina! Egentligen skulle man nog kunna samla på sig hur mycket gammal julpynt som helst;) Det finns ju så mycket fint!

    Mångmamma: Åh , vita hyacinter är så fint! Får bli ett par sådana när jag ska handla idag, tror jag bestämt:) Låter väldigt tjusigt med notpapperstrutarna också!

    Hälsningar fr Maja!

    SvaraRadera
  4. Det är jättefint med flugsvampar som julpynt. Tyvärr har jag inget själv men har en flugsvampslampa som står och väntar på att få pryda lillans fönster när rummet är klart. Vita hyacinter är ett måste för min i julstöket.

    SvaraRadera