söndag 8 april 2012

Glad Påsk!




















En Glad Påsk önskar jag er alla! Hoppas att ni har fina dagar!

Som ni ser kunde jag inte låta bli att ägna långfredagens sista timmar åt lite påskstickning. "Äggen" fick sedan pryda vårt påskbord - jag gjorde ett bo till dem av björkris och mossa.

Här hittar man mönstret! Jag stickade äggen med garnrester av Drops Merino Extra Fine i gult, ljusblått och grågrönt.

Jag tror bestämt att "helg-stickning" börjar att bli en tradition för mig - i julas gjorde jag till exempel den här...

Trevlig påskdag!

4 kommentarer:

  1. Så fint!
    Och relativt enkelt att göra en så härlig påskdekoration.
    Vilka fina marsipanfigurer du gjort nedan också!
    En härlig påskdag önskar jag dig och de dina!

    SvaraRadera
  2. Jättefina ägg, snyggt stickat!

    SvaraRadera
  3. Eva: Tack, Eva! Hoppas att din påsk också var fin!

    Moi: Vad roligt att du gillar dem!

    Mrs H: Tack:)

    Hälsningar från Maja

    SvaraRadera