söndag 20 januari 2013

In Sweden we call it a "kick"!
























Ibland tycker jag nästan att vårt hus är lite förtrollat. Så mycket blev ju kvarlämnat i skrymslen och vrår, efter de tidigare ägarna som hade bott i huset sedan 30-talet. Trots att vi bott här i närmare sex år nu, så finns det fortfarande skatter kvar att upptäcka!

I förrgår krånglade jag mig längst in på vinden och lyckades trixa fram en liten spark. Jag tror att den är tänkt som barnspark... Den är alldeles hel och fullt fungerande. Vi bara torkade av allt damm, och så kunde vi åka. Det är ju för en gångs skull härligt sparkföre. Jag och lillan har svischat fram längs med gatorna och det ska vi göra idag också! Kanske får en termos med varm choklad följa med också... Och kanske gör jag ytterligare en expedition upp på vinden, för att försöka tråckla fram en av de fullstora sparkarna som också gömmer sig där....

Jag önskar er en fin vinterdag!

7 kommentarer:

  1. Så härligt med ett hus med en så högst påtaglig historia!
    Och spark är väl ett alldeles väldigt använt föremål i dessa snötider.

    SvaraRadera
  2. Ah.. vilken härlig vind du har då:).. söt spark.. förstår om det passade en viss liten dam;)..Pia

    SvaraRadera
  3. Men vilken skatt du har, det är ju så spännande med gamla saker.
    Ha en bra dag
    kram

    SvaraRadera
  4. Åh vad fantastiskt! En sån vind skulle man ha!

    SvaraRadera
  5. Vilket härligt och spännande hus ni har! Och tänkt vilken lyckoskatt att hitta så många användbara ting. =)
    /Camy

    SvaraRadera
  6. Vilket underbart fynd! Drömmer ibland om att bo någonstans där gatorna inte är sandade och sparkföret är perfekt!

    SvaraRadera