tisdag 29 januari 2013

Symöte - H.N.S. på Ravelry!


Välkomna på symöte!

Förra veckan kom en av er medlemmar med det briljanta förslaget att Husmorsskolans Nya Syförening inte bara skulle finnas här på min blogg, utan också som en grupp på Ravelry! (För er som inte känner till Ravelry sedan tidigare, så kan jag berätta att det är en s.k. "community", en mötesplats på nätet för stick- och virkintresserade världen över.) Att skaffa ett konto på Ravelry är alldeles gratis, och när man gjort det kan man sedan leta upp gruppen "Husmorsskolans Nya Syförening" och skicka en medlemsförfrågan. Det här kan ju bli en möjlighet för er som inte har egna bloggar, att ändå kunna delta med foton och text på tisdagarna? Ni kan helt enkelt lägga upp ett aktuellet projekt på Ravelry och sedan lägga en länk till den sidan, i länkverktyget här på tisdagarna. Dessutom finns möjlighet att ha kontakt med varandra även i veckorna, via diskussionsforum och andra finesser. Vi får se hur vi kan använda det här forumet... Jag hoppas i alla fall att det blir en bra förstärkning av syföreningsgemenskapen!

Om ni undrar vad som skymtar på bilden här ovan, så är det något väldigt litet och väldigt sött som jag har designat för Hemmets Journal. Mönstret kommer att dyka upp i tidningen, någon gång framåt Mars. Jag lovar att säga till när det är dags!





















Välkommen att lämna en länk till ditt syföreningsinlägg med hjälp av länkverktyget nedan:

5 kommentarer:

  1. Vad kul!! Har aldri hört talas om men ska genast kolla upp!!

    SvaraRadera
  2. Hej alla! Men vilken BRA idé att man kan haka på med bilder på Ravelry - för oss som inte har blogg! Eftersom dagen går i influensans tecken så kommer det nog fortsätta vara ganska lugnt på alla fronter i mitt soffhörn. Men ska iaf sy fast säkerhetsnålar på lite stickade broscher jag gjort och sticka klart en blåbärsmössa. Får återkomma med foton när jag klurat ut hur man gör med Ravelry. Ha en härlig kväll alla! /Carol

    SvaraRadera
  3. Ska försöka kolla Ravelry jag med! Har bara inte blivit av, och nu sitter jag med gamla tröööööga datorn så jag får väl se hur det går... Hos mig idag en nästan färdig sjal och en fundering om hur "slarv" med stickning kan orsaka sjömäns död...

    SvaraRadera
  4. i wish i could speak swedish so i could participate! i do love ravelry and have a page there. have fun everyone!

    SvaraRadera
  5. Nu är jag medlem i H.N.S. Ravelrygruppen! MEN... HUR gör man???? Hur lägger man upp ett foto? Får kolla runt så detta kan funka. Carol

    SvaraRadera