lördag 5 januari 2013

Morgonkaffe!

Jag lärde mig dricka kaffe som vuxen, en tid efter att vår dotter kom. Då upptäckte jag att jag faktiskt gillade smaken - vilket jag aldrig tidigare gjort.

Jag dricker fortfarande inga mängder - men morgonkaffet är en viktig sak!

En av julklapparna från mig till min man var en röd, fin pressobryggare av keramik från "Le Creuset". Äntligen kunde vi byta ut det gamla slitna exemplaret som hade fått hänga med alldeles för länge... Nu är det en glädje både att brygga och dricka morgonkaffet!

4 kommentarer:

  1. Morgonkaffe är av största vikt! Gärna lååååång morgonkaffe ;)

    SvaraRadera
  2. Näää....
    Thé! Earl grey, annars vaknar jag aldrig. :)
    Men jag förstår glädjen över den härliga kannan.
    (Här has inte ens kaffetillverkningstillbehör längre. Min "vusenhet" har betytt att magen inte är särskilt förtjust i sådant längre. Köper cappuccino i pulverform istället.)

    SvaraRadera
  3. Ett gott morgonkaffe kan verkligen göra ens dag, så är det bara. Hur gammal var det jag var nu igen, var det 21 eller 81...? ;)

    SvaraRadera
  4. Åh, fin! Själv är jag hederligt förtjust i vanligt bryggkaffe (men det måste vara Zoega, helst den ekologiska mörkrostade) men aldrig på morgonen, nä då är det tekopp efter tekopp som gäller.. Men lunchen är helt förstörd (ja hela dagen) om jag inte får kaffe direkt efteråt. :)

    SvaraRadera