måndag 28 januari 2013

Kladdkakemuffins i djungelformar!
































För ett par år sedan, när vi semestrade i Österrike, besökte vi Salzburg. Då var lillan en liten bebis, som inte orkade med storstadsvimlet, så möjligheterna att gå i butiker var minst sagt begränsade. 

Något hann jag dock med. Jag gick till exempel in i en spännande bokhandel/pysselaffär, där jag fann ett litet kit med muffinsformar och små pappersdekorationer i form av djungeldjur. Den där asken har sedan stått i lillan bokhylla, och vi har sagt till varandra att: någon gång, när det är riktigt festligt, då ska vi baka muffins i de där formarna. Ett femårskalas kändes som en god anledning, och äntligen bakades kladdkakemuffins, högtidligen i "Salzurg-formarna". De där små pappersdjuren är så gränslöst söta! Eller hur? Önskar att det var lite närmare till Salzburg, så att jag kunde köpa fler när de här är slut...;)

4 kommentarer:

  1. Finns ju så klart andra bra anledningar till att besöka Salzburg. Men om det bara är cupcake kit man är ute efter så finns de t.ex här: http://www.leilasgeneralstore.com/sv/articles/2.81.205/cupcake-kit-animal-parade :-)
    Där fanns flera olika roliga kit. Dinosaurierna såg söta ut bland annat. Googla föresten "Meri Meri kit" så hittar du massor av butiker som har deras kit. Det här med fåglar var galet gulligt: http://www.fortandfield.com/Meri-Meri-tweet-tweet-treats-cupcake-kit-_p_281.html
    Det är sannerligen inte svårt att shoppa ihjäl sig på bakprylar...

    SvaraRadera
  2. Om jag ser några här i Wien, kan jag ju köpa och ta med till Värmland nästa gång;)

    SvaraRadera
  3. Var i Salzburg i somras. Men det var bara ett par timmar på väg till flygplatsen. Och stor del av besöket tillbringade vi och många med oss i en gångtunnel på grund av ett riktigt ordentligt regn- och åskväder :)
    //Karolina

    SvaraRadera