måndag 2 juni 2014

Bilder från en garnfest!

Idag bjuder jag på en liten bildkavalkad från helgens Garnfest i Arvika. Tyvärr  tog jag inte så många bilder som jag hade önskat - jag glömde liksom bort det i villan och vallan...

Men några blev det ändå och de kommer här. Varmt tack till alla er som kom på garnfesten - både långväga gäster och närboende. Det känns helt fantastiskt att flera av er reste många mil för att komma och vara med! Och så är det alltid lika roligt att träffa alla dessa kreativa Arvikabor... Kerstin (som alltid lyser upp och som gav oss en så fin present!), Kajsa (som hade världens finaste stickade cykelbyxor och som är så fenomenal på att sticka!), Margareta (en ny och inspirerande bekantskap som hade så mycket spännande på gång!), Gro (som hade färgat världsfint garn!), Maria (som är så uppfinningsrik och rolig att prata pyssel med!) och Vera (som gjorde så fina garnbollar), och många, många fler...

Dessutom hade jag ynnesten att träffa flera fina bloggläsare och det gladde mig så! Vanligtvis är det ju liksom ni som "ser" mig - medan jag vet ganska lite om er. Det är överväldigande att träffa er som läst min blogg i många år - och väldigt, väldigt hedrande!

Som grädde på moset fick jag dessutom en ny "kollega" i Åsa från Garnasinne, som var min samarbetspartner under festen. Vi har pratat och pratat och kommit fram till en massa bra saker - och lösningar på sådant som vi båda grunnat på var för sig. Sena stickkvällar blev det - med nya idéer och mycket prat om företagandets olika dimensioner!

Nedan syns en del av "mina" knappar:

Några av Åsas vackra garner. Och en bild på mig och Åsa i startgroparna:



Fika är viktigt eller hur! Och mina knappkakor blev uppskattade...
Åsa lärde ut kärleksknutar till intresserade besökare...



På Ritz, där vi hade festen, finns världens finaste toalettdörrar!


Jag var nöjd med mina knapp-koppar - en idé till skyltning jag haft länge! Ett riktig knapp kaffe-rep blev det!

Och knapparna gick åt med sådan fart att jag har gjort en ny beställning idag. Många spännande nyheter från en ny leverantör finns att vänta...

Jag önskar jag hade hunnit med att ta några bilder på alla mysiga barn som gjorde pompoms också, och så skulle jag ha vilja ha en bild på min 3-åriga namne som älskade knappar precis lika mycket som jag, och som valde med omsorg ur mina lådor!

3 kommentarer:

  1. Knappkopparna var otroligt vackra! Älskar jugend förövrigt, en underskattat stil.

    SvaraRadera
  2. Grattis, grattis, grattis! Det verkar ju ha varit hur lyckat som helst!

    SvaraRadera
  3. Så fint! Synd att jag inte hade möjlighet att titta in.

    SvaraRadera