onsdag 11 juni 2014

En rosa-grön röra!

Här kommer några snapshots från mitt växthus! Där växer tomater, jordgubbar, chili och basilika, bougainvillea och pelargonier i en rosa-grön röra!

Jag bredsår basilikan i vida kärl... Det funkar finfint och förra året skördade jag stora mängder hela sommaren.

"Mattan" på golvet består av betongplattor som fungerar som ett slags pussel. Blomsterrankorna kan ansluta till varandra på olika sätt, och beroende på hur man väljer att lägga dem så bildas olika mönster.

Just nu går jag och grunnar på lite textilt pyssel som jag tänker ta mig för i växthuset! Mer om det en annan dag...









2 kommentarer:

  1. Vilken bra idé, att bredså basilika! Det måste jag prova. Jag älskar basilika men har alltid planterat om dem en och en, och det blir alltid lite skralt resultat...

    SvaraRadera
  2. Vill tipsa om en trädgård som har öppet några gånger i sommar. Dom håller på å utvecklar sin drömträdgård å tar in en del speciella växter. Så kul å besöka dom å se vad som hänt sen sist. Dom har oxå ett växthus å nästa plan var en linbana från trädkojan i hästhagen för barnen :) ligger utanför borås nån mil tror ja :)
    Kolla hemsidan om du är intresserad: http://www.brenne.se

    SvaraRadera