onsdag 4 juni 2014

En reva i tiden!

Ibland förlägger jag saker... Ja, vem gör inte det förresten?

Häromdagen när jag letade efter en sak som hade försvunnit hittade jag något annat istället! Något spännande... Plötsligt öppnade sig en lucka i tiden och ett meddelande från förr blev synligt, där, längst in bak i mitt gamla skrivbord.

Han som skrivit orden, är också den man som bott i vårt hus för många år sedan. Skrivbordet fick vi liksom på köpet, när vi köpte det.

Kanske är det svårt att läsa orden på bilden, men det står i korta ordalag att skrivbordet blev färdigt på snickarens födelsedag den 8 februari 1918. Svindlande, eller hur?

4 kommentarer:

  1. Oj vad häftigt! Älskar sånt där! Själv bor mina föräldrar i ett väldigt gammalt hus och vi har hittat gamla brev i taket från när en av döttrarna flyttade till Stockholm för att va barnjungfru åt en familj. Breven har hon skickat hem hit till sin syster och på vissa ställen har bläcket suddats ut för att hon gråter av hemlängtan... Så fint och sorgligt!

    SvaraRadera
  2. Oj. Man begynner å tenke ...

    Hedda

    SvaraRadera
  3. Jag älskar sådant, avtryck i tiden av människor från längesedan. Lika verkliga som vi...

    SvaraRadera
  4. Men så underbart! Får gåshud på hela kroppen.

    / @ninateet

    SvaraRadera