onsdag 25 juni 2014

Stickning vid hav!

Bildkälla
Om ett par veckor ska jag fara till England på äventyr! Jag var ju där redan förra sommaren - på familjesemester i Lake District. Men i år blir det en annan slags resa - den börjar med stickning vid havet: Närmare bestämt i Brighton där jag ska gå på kurser, träffa likasinnade och botanisera bland garner från hela England. (För att inte tala om hur mycket jag ska promenera vid piren, kolla in Vintage-butiker och fröjdas på alla upptänkliga vis!)
 
Just nu letar jag havsnära inspiration överallt, ett par sailorbyxor är redan inhandlade och så stickar jag på en klänning som snart är klar! Den ska bli lite sådär 1920-talsaktigt sportig och sval, tänker jag mig!
 
Efter Brighton tar jag tåget inåt landet där ett annat äventyr väntar - som också har med garn att göra: Mer om det en annan dag!
 
Jag kommer att dela med mig så mycket jag bara kan av de kommande strapatserna. Hoppas ni vill följa med! Bilder från min vardag hittar ni på Instagram där jag heter majasmanufaktur. Gissar att en hel del av bilderna kommer att dyka upp där under resan.
 
Men än är det som sagt var ett par veckor kvar tills jag reser. Så vi hinner "träffas" här en hel del innan dess! Ville bara förvarna och jubla lite - eftersom resfebern börjar sätta in redan nu...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar