söndag 8 juni 2014

Så går det till att följa!

Här kommer en liten guide till hur man gör om man vill följa mig och Manufakturen via bloggen, Facebook och Instagram! För många av er är det säkert glasklart - men för vissa kanske det tarvar en förklaring! Det finns ju så många sociala kanaler nuförtiden, så helt enkelt är det inte att hänga med i svängarna...
  • Husmorsskolan, är min blogg och liksom själva navet i min verksamhet. Här skriver jag om högt och lågt i en salig blandning. Bloggen är en spegling av mitt liv och arbete, i alla fall delar av det... Du som läser det här inlägget har uppenbarligen redan hittat hit! Därför säger jag tack för att du är här - så roligt att du vill hälsa på här hos mig!
  • Majas Manufaktur är min nätbutik, och en annan viktig del av min verksamhet. Manufakturern är en handarbetsbutik med nostalgisk inriktning. Jag direktimporterar garner och sybehör från England, Tyskland och Frankrike. Välkommen in och se dig om!
  • Förutom detta så har Husmorsskolan en egen Facebooksida som den som vill kan följa genom att gilla den - där brukar jag flagga lite extra då och då, om jag gör utåtriktade saker som föreläsningar eller kurser. Här gillar du Husmorsskolan och får på så vis info om vad som händer och sker runt bloggen!
  • Även Majas Manufaktur har en Facebooksida. Den uppdateras dagligen och här kan du se vad som är nytt i butiken, när jag har kampanjer och erbjudanden eller event, få mönster- och pysseltips och naturligtvis se det handarbete som jag själv har på gång!
  • Sedan har jag slutligen ett Instagram-konto. Vill du följa mig så heter jag:  majasmanufaktur. Instagram är en slags bilddagbok där jag skildrar min vardag med hjälp av snapshots - där hamnar alltifrån ateljéarbete, hushållande, resor och stickprojekt till trädgårdarbete och småstadsliv! Mitt Instagram-konto uppdateras oftast fler gånger per dag...
Den här Instagram-bilden tog jag idag efter några timmars arbete i växthuset:
 



Och har du lust att gå på en liten "rundtur" i min ateljé, så finns ett filmklipp från Instagram nedan, som jag spelade in i kvällningen för ett par dagar sedan...

 
Slutligen hoppas jag att detta bringade lite klarhet i både det ena och andra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar