måndag 30 juni 2014

Tre färgklickar i ateljén!

1. Jag har testat att sticka med dubbel Fenella. Ibland när jag vill testa ett nytt garn, eller någon ny teknik, stickar jag upp ett miniplagg - istället för provlapp! En liten miniatyrkofta ska det här bli! Med bandkant, precis som många barnplagg har i Frankrike.   Färgen är min favoritnyans och heter "Delicot".




2. En härlig girlang av nya vimplar har fått komma upp på den rutiga väggen i ateljén! Nu har jag rutiga vimplar på en av de blommiga väggarna och blommiga vimplar på den rutiga väggen...



3. Nytt och sött i Manufakturen: Syförkläden i retromönster! Med två rymliga fickor och en specialsydd för saxen... Fint som snus om jag får säga det själv!

2 kommentarer:

  1. Åh en liten uppifrånochnerkofta??? Det skulle jag vilja prova att göra! :)
    var kan man hitta detta mönster??
    Mvh/ Ingrid

    SvaraRadera
  2. Jag stickar efter eget huvud:) Men jag kan försöka skriva ner mönstret framöver om det finns intresse!

    Med vänlig hälsning Maja

    SvaraRadera