tisdag 3 juni 2014

Symöte - En liten idé!


Hej vänner! Välkomna på symöte!

Jag fick en idé! Det får jag i och för sig ganska ofta;) Men hur som helst - jag fick det, och den resulterade i ett utkast till en ny babymodell:

Ett par tossor som är tänkta att matcha den gamla babyhättan i både stil och konstruktion. Mönstret är inte nedskrivet ännu, men det kommer!

Vad tror ni? Är tossorna något som skulle kännas kul att sticka? De bygger på en helt sömlös konstruktion (precis som när det gäller hättan) och stickas på strumpstickor i ett stycke.

Hur går det för er? Orkar ni handarbeta något i värmen?

Lämna gärna en länk till ditt syföreningsinlägg med hjälp av länkverktyget nedan:

5 kommentarer:

  1. Sömlös är alltid bra! Hoppas mönstret kommer snart, vore kul att sticka tossorna

    SvaraRadera
  2. Kom just hit via mössmönstret på ravelry och tossorna är väldigt söta liksom mössan. Tror att jag får lägga upp till en liten mössa till någon kommande bebis.

    SvaraRadera
  3. Åh, b-i-n-g-o! Såå fina, dem har jag lust att sticka! Det råder högsäsong på bebisfronten, så det vore toppen att få mönster og kunna ge bort et litet set!
    Hälsningar Carin

    SvaraRadera
  4. Hej Maja! Tycker det är så roligt med symötena! Men efter att jag gjorde om designen på min blogg försvann syföreningsbilden... Nu minns jag inte riktigt hur jag fick dit den men har för mig att du hade en liten guide för hur man gör... Minns jag fel?
    Kram!

    SvaraRadera
  5. Mycket söta små tofflor till små söta fötter!

    SvaraRadera