måndag 5 mars 2012

En fläkt från storstaden!
















I helgen var vi på Göteborgs-visit. Det är alltid härligt med en fläkt från den stora världen! En vårpromenad längs avenyn med en färgglad ballong i handen är stort för den som är liten. Något att minnas...

Själv brukar jag använda mina storstadsbesök till att fylla på med inspiration - byggnader, människor, skyltfönster, udda butiker, spännade fika... Allt det där gömmer jag i minnet och tar med mig hem.

En sak till är jag angelägen om att hinna med. Jag söker alltid upp någon av de rikigt stora tidningsbutikerna, där de internationella utbudet är brett. Sedan botaniserar jag bland stick- och pysseltidningarna.

Min absoluta favorit är den engelska tidningen "Mollie Makes". Den är så fin så att man nästan svimmar! Genomarbetad och smakfull... Varje nytt nummer som  jag lyckas få tag i är en guldgruva. Synd att det inte finns något liknande på den svenska marknaden! En annan fin pysseltidning är "Handmade Living" - den innehåller alltid många och matnyttiga beskrivningar!

När det gäller sticktidningar så gillar jag bland annat "Debbie Bliss Magazine" och "Interweave Knits". Men den här gången blev det ett ex av "Knitting Magazine" som hade 1950-talstema i sitt februarinummer.

Jag föll för ett mönster till en kofta med puffärm (se bild nedan). Den ska jag sticka till hösten! Men först har vi en härlig vår och sommar framför oss och den vill jag fylla med mycket bomullsjumperstickning:)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar