tisdag 27 mars 2012

Symöte - Äggvärmare!

Välkomna till veckans symöte!

Jag kunde väl aldrig tro att jag skulle gå så långt som att sticka en äggvärmare;) Men hör och häpna - jag gjorde just en sådan härom kvällen! För att det snart är påsk, för att jag ville veta hur det går till, för att mönstret var så sött och för att jag hade lust att göra något litet som blev färdigt på ett kick.

Äggvärmare är väl ett av de där föremålen som många av oss betraktar som en "onöda".  Men det beror ju helt på hur man ser på vad som är nödvändigt eller inte?

En äggvärmare kan vara livsnödvändig: om den gör mig glad medan jag stickar den, - om den bidrar till att jag lär mig en ny stickteknik under tiden, - om den pryder mitt påskbord och gör gästerna glada, - om jag ger den som gåva till någon som behöver lite uppmuntran, - om min lilla flicka blir alldeles förtjust när hon får syn på den och leker med den resten av dagen.

Små anspråkslösa ting kan vara väl så värdefulla - när vi ger dem ett värde.

Någon av er som har stickat/virkat äggvärmare?

Mönster:  Chicken Egg Warmers av Michelle Edwards (mönstret finns i hennes underbara bok "A Knitter´s Home Companion"
Garn: Merino Extra Fine från Drops till kroppen. Baby Merino från Drops till detaljerna.



Vad har ni gjort i veckan?

Lämna en länk till ditt syföreningsinlägg, med hjälp av länkverktyget nedan:

11 kommentarer:

  1. Ursöta äggvärmare! Jag har aldrig stickat eller virkat några äggvärmare, men håller precis på att tillverka några i filt som jag ska visa på nästa veckas symöte! Bra påskprojekt!

    SvaraRadera
  2. Jag kom ju på att jag har virkat äggvärmare för några år sedan! Jag virkade bara två och tar fram dem som påskpynt varje påsk, de är så söta!
    La upp en länk till dem i Symöteslänkningen!

    SvaraRadera
  3. Ja en äggvärmare är väl kanske inte världens mest användbara pryl, men kanske inte allt måste ha en uppenbar funktion.
    Himla söt var den i alla fall!

    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  4. Men vilken helt bedårande äggvärmare!!! Kanske det vore en idé som nästa projekt. Önskar dig en fin fin tisdag/Gela

    SvaraRadera
  5. Ja, den var verkligen jättesöt!

    SvaraRadera
  6. vilken otroligt härlig färg på garnet =)

    SvaraRadera
  7. Söta värmare.
    Idag har jag varit lat och gjort enklaste refashion ever. Klippte bara av min kjol men den blev så mkt bättre.

    SvaraRadera
  8. Säger som alla de andra, supersöt!

    SvaraRadera
  9. Verkligen söt.Helt onödig men som du säger om det gör en glad medan man gör den så är det helt nödvändigt. Och på påsk kommer den ju till användning i alla fall.

    kram kram

    SvaraRadera
  10. Åh, din text var superbra! Och äggvärmaren fin. :)

    SvaraRadera