onsdag 7 mars 2012

I lokaltidningen!























Igår eftermiddag hade jag besök av journalisten Veronika från Arvika Nyheter. Vi hade en väldigt trevlig pratstund och avhandlade både växthusbygge, surdegsbröd, cupcakes och komposter! På fredag kommer reportaget i tidningens livsstilsbilaga - ni som bor i Arvikatrakten får hålla utkik då!

Lite lustigt var det att höra att Arvika Nyheter hade fått nys om mig genom artikeln i Expressen. Kan inte låta bli att tänka på det gamla talesättet "Man blir inte profet i sin egen hemstad"...

Bilden knäppte jag igår när jag hade städat köket. Hand-handduken är alldeles ny och kommer ifrån Klässbols linneväveri. Jag fick den i julgåva. När det gäller handhanddukar i köket vill jag ha rejäla grejor - inga sladdriga Ikea-varianter... Så denna passar mig perfekt! Ekelunds handdukar är en annan favorit!

De söta kattgrytlapparna har min svärmor stickat. Jag tycket väldigt mycket om dem!

Ha en fin onsdag!

6 kommentarer:

  1. Hej! jag har följt din blogg en stund, men det är första gång jag kommenterar. Tycker du om rejäla handukar kan jag rekommendera Ylva Kongbäcks handdukar "By Ylva". Tror hon tidigare designade för Ekelunds, men fick sitt eget märkeföe ett par år sedan. Hon har även super-snygga plastmattor.

    Ann-Christin G.

    SvaraRadera
  2. Jag köper alltid kökshanddukar på loppis. Där kan man hitta rejäla doninga, ofta i lin. Dessutom kostar de en tia eller något åt det hållet.

    SvaraRadera
  3. Jag förstår din koppling till det gamla talesättet. Det är inte helt ovanligt att man först blir känd utanför sin hemtrakt för att sen bli känd i sin hemtrakt. Av mig är du är känd, men så bor jag också några mil utanför Arvika :)

    SvaraRadera
  4. Grattis till reportaget! Nu bor jag för långt bort för att få tidningen men det är roligt för dig.
    Kram Eva

    SvaraRadera
  5. Ann-Christin: Kul att du kommenterar! Tack för tipset - har inte sett det märket tidigare. Måste undersöka det:)

    Kråkspark: Visst - loppis är en guldgruva när det gäller handdukar. Fast jag har redan väldigt många gamla diskhanddukar. Av någon anledning har jag köpt nya handhanddukar, det var nog för att jag föll för ekelunds sortiment...

    Kerstin: Och jag kände ju till dig innan vi "möttes" via bloggarna eftersom jag hade köpt en fin rosenhalsduk på Konsthatverksbutiken,som du hade gjort:)

    Vardag och flärd: Tack så mycket!

    SvaraRadera
  6. Klässbolshanddukar är en favorit för mig med då mormor växte upp i väveriet. Visst känns det extra lyxigt att torka även händerna på en linnehandduk i stället för frotté!

    Grattis till repotaget, synd man inte kunde läsa det häruppe i norrland!

    SvaraRadera